söndag 26 januari 2014

Cocktailparty i gammal herrgård

Trodde ni jag skulle gå på cocktailparty. Nä, det trodde nog inte jag i alla fall. På sista tiden har livet varit allt annat än Sex and the City, så att hoppa in i en liten svart (med betoning på liten) klänning och lämna barnen hemma kändes lite som ett hopp ur mitt eget liv. Men, inte är det allt för länge sedan som livet var fest och olika kläder varje veckoslut. Endast fem år tillbaka var det regelbundet olika fester med olika tema. Tio år sedan var det mera fest än vad som är bra. Nu på sista tiden har det varit barnkalas och jo med tema även de ;)



Det var svart och guld tema, så satte på mig en av mina svarta klänningar som ännu inte provkörts. Med micromat som diet börjar tyvärr ganska många klänningar kännas lite väl spända. Var på gym på morgonen, men tyvärr har det ju inte så snabb effekt ;) Då klänningen hade silverknappar i nacken bröt jag mot dresscoden och satte på min rosettring, några enkla silverörhängen och min klocka. Skorna med rosettliknande detaljer är ganska nya och hittade för en väldigt billig slant under julrean. Inget äkta läder nej,men otroligt bekväma. Hur tar man hand om oäkta skor? Sköter de sig själv?


Festen ordnades i en herrgård nära vårt gamla hem. Huset används som dagpark åt barn, så har besökt det flera gånger. Parken spenderade vi lediga dagarna i och firade en midsommar där med våra vänner. Ser förstås lite annorlunda ut på kvällen.



Temat syntes i varje detalj, vilket säkert kommer att visas på värdinnans egen blogg. Temat till ära var gåvan även uppiffad i samma färg. En av kvinnorna i gänget hade pysslat ihop den.


Knäppte även lite bilder på stugan. Visst är den fin. En hel del gamla saker ligger även utspridda i huset. Lite för mycket för ett hem, men bra så här i allmänt bruk. De olika sidorna ser ut som om de kom från två olika hus. Båda fina på sitt sätt, men finsalen är kanske mera i min smak.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...