måndag 6 januari 2014

Husprojekt: Vardagsrummet del 8

Så är det gjort. Härligt! Vardagsrummet har fått golv och fönstren lister. Efter bildtagandet har även det sista batteriet hängts upp. Min man och hans bror var flitiga hela lördagen. Ja, eller nästan i alla fall för min man och jag besökte grannarna emellan medan brodern fortsatte fixa. Bilderna är lite väl ljusa, så färgerna blir inte riktigt rätt, men ni ser idén :)





Medan männen byggde, satte jag in hyllor och lådor i sovrumsskåpen. Stackars lillgossen fick alltså sova med hörselskydd, för annars hade han inte fått sovet och vi inte fått något gjort. Tur nog verkar han inte ha något emot dem. Han sover nästan bättre med dem...



Idag har vardagsrummet varit flitigt i bruk. Det har dansats, busats och skuttats i rummet. Själv var jag så på gott humör att grannarna nog fick "njuta" av lite salsa blandat med något odefinierbart. Så lättad av att vi är så här långt. En massa finns kvar, men det kändes viktigt att komma så här långt.



Skulle så locka att plocka fram vår gamla soffa och lägga sig i den och inte stiga upp på åtminstone en halv timme ;) Soffan är dock i källaren och alla ingångar lite knepiga. Det blir att lyfta in den genom sovrumsfönstret. Hittade även en potentiell och billig soffa i Ikea. Den heter Moheda. Den är passlig storlek, form och utbäddbar, men färgen är inte riktigt min. Blir alltså att sy pådrag eller försöka få dem att göra det. Synd att jag inte riktigt har så mycket att säga om saken. Grått eller vitt tack, ifall man får önska.

Nästa som gäller i vardagsrummet är takpaneler. En elkabel bör dock ännu planeras, så det väntar på kontakt med vår elmontör. Dörren till sovrummet kunde även sättas på plats, men då rummet har den bästa luftväxlingen är det ännu ingen idé att stänga in det. Efter att elen kopplats går det dock bra. Då behöver väl gossen inte heller sina hörselskydd. Förutom en hel del renoverande, behöver vardagsummet putsas. Fönstren och batterierna är schabbiga och golvet får nog ännu några svängar till med moppen.

Godnatt! Det blir en kort natt, då jag måste få dygnsrytmen i skick efter en lite längre semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...