torsdag 9 januari 2014

DIY: Tysk/svensk stjärna

Har alltid varit lite nyfiken hur papperstjärnorna görs och funderat på att pröva laga egna. Så då jag gjorde ett besök till Ikea och såg lämpliga paketband var det dags att börja söka på Youtube. Hittade olika videon med motsvarande instruktioner. Det ironiska var att videon verkade heta lite olika beroende på talarens nationalitet. Så nu vet jag inte om stjärnan är tysk eller svensk ursprungligen. En bra video med fortsättningsdel hittar ni under namnet German Folded Paper Star Tutorial Part 1 of 2 och German Folded Paper Star Tutorial Part 2 of 2.


Första gjorde jag ensam för att kunna koncentrera mig bättre. Den andra gjorde vi tillsamman med tösen. Efter att hon vikt några spetsar erbjöd jag mig att fortsätta. Hon suckade och konstaterade att hon nog inte är van att jobba så här. Även hon tycks ha tyckt att det var lite knepigt med så små band. De sista spetsarna ville hon dock absolut göra. De var tydligen intressantast. Passligt hjärntömmande kvällsprojekt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...