söndag 9 februari 2014

Mat på öppen eld

Då vi varken har spis eller ugn och börjar bli totalt uttröttade på micromat, gäller det att hitta nya sätt att tillreda mat. Öppen eld och tranja har fått vara lösningen det här veckoslutet. På torsdag kväll satt vi sent uppe på natten med min man och stekte maletköttbiffar i tranjans stekpanna. Våran öppna eldstad i källarvåningen har ett galler att grädda mat på. Så gott med riktig mat! Biffarna åt vi som lunch på lördagen. På kvällen kokade vi även broccoli, potatis och grillade korv. Äntligen lite grönsaker på bordet.



Inte så tokigt att sitta framför brasan och vänta på att maten skall bli färdig med en stickning i handen. Ett par sockor fick jag även färdiga. De har tyvärr fått vänta hela vintern. Svarta på beställning och en liten gosse.



Nu under kvällen ämnar jag inte laga mat, utan istället kurera en ordentlig flunssa. Jag är inte gjord för att vara sjuk och är urusel på det. Men, skall passa på att tömma Yle Areena och Netflix på allt intressant och försöka hålla mig i soffan under filten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...