tisdag 11 februari 2014

Sjundby slott

Så var hundens operation avklarad. Två tumörer och två tänder togs bort från munnen. Tänder, öron och anal putsades. Pälsen under ögonen rakades bort. Klorna klipptes. Vaccin gavs. En lång lista för en så liten hund. Men nu sover hon sött då hon äntligen är hemma igen. Är så lättad att det är förbi. Har varit väldigt nöjd med Sjundeå Veterinärer på Aleksis Kivivägen, även om jag hamnar köra lite för att hitta dit.



Dagen blev något annorlunda än planerat. Vi hade ämnat fara till lande med mina föräldrar redan dagen innan och passa på att sy, gå på café och ta det lugnt. Så blev det inte. Barnen hade lovats en övernattning, så de blev riktigt besvikna. Men, lugnt tog vi det i alla fall och skönt var det. Orsaken till ändringen var att jag inte precis ännu är i topp skick. Igår låg jag i sängen och orkade knappt se på tv. Nu så höll jag mig möjligast mycket sittande. Så vad gör man då man har två små barn och vill sitta. Idag var lösningen att köra lite runt och mata i dem fastlagsbulle. Tur nog fixade min mamma både lunch, middag och bulle med mandelmassa i, så tack! Försökte få gossen att somna bilen, då det inte lyckades i sängen. Men, ni kan kanske gissa hur det gick. Men samtidigt hann jag se på olika husfärgsalternativ och även i misstag köra till Sjundby slott. Stället var bekant, men inte vägen dit. Gossen blev stormförtjust i forsen och visst är det bättre att visa det på riktigt än i en bok. Svårt att förstå den kraft rinnande vatten har förrän man ser det själv. Forsen är som en målning och färgerna lika vackra oberoende av årstid. Lovade tösen att vi kommer tillbaka eller besöker ett annat slott då vädret är bättre (och jag bättre). Hennes bild av slott är Disneys sagors princess-torn, så korrigerar gärna bilden med något av de gamla slotten jag traskat omkring i som liten. Min pappa älskar historia och berättar gärna ett och annat. Så kanske även morfar tvingas med som guide eller så får jag lite repetera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...