söndag 2 februari 2014

Snöarbete och loppis

Det blev en något annorlunda lördag än jag tänkt mig. Hade ämnat gå på gym och ta en "ledig" morgon. Men, då det kommit mängder med snö var det inte så  lätt att bara köra iväg. Istället blev det att tömma gården från snö. Försöker vara extra noggrann med var jag placerar snön, så att vi inte skall få fukt i huskonstruktionen. Har egentligen ingenting emot snöarbete. Det är skönt att vara ute och få göra något med kroppen. Speciellt en lördag, då man inte har skyndsamt någonstans. Passade på att föra så mycket snö jag orkade till bakgården. Dessutom grävde jag fram brunnarna och såg till att alla dörrar gick att öppna. Brunnarna är jag speciellt noggrann med, då jag kommer ihåg hur vi något år letade och letade efter brunnen då all snö började smälta.

 
Efter en timmes snöarbete frågade grannen mig med och se på ett nytt loppis. Så, jag fick min tid utan barnen i alla fall. Loppiset hade öppnat i ett hus på Finnovägen där det tidigare varit en trailer uthyrning. Nu var det snyggt uppfixat och såg riktigt mysigt och fräscht ut inuti. Ett passligt litet loppis där allt låg i fina högar. Stora, stökiga loppis är inte värst avslappnande. Det här var just passligt för mig och på ett sådant läge att man kunde sticka in sig då och då. Vi blev även bjudna på kaffe och kaka, så vi passade på att sätta oss en stund i sofforna och njuta lite av tystnaden.
 

 

Tösen hittade jag en ny Askungen mössa åt. Gossen fick ett par skor till sommaren. Hade inte med mig allt för mycket kontanter, men det räckte just till kläderna. Ännu gick det inte att betala med kort, men kanske inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...