fredag 5 september 2014

DIY: Namnlappar till trädgårdslandet

Stanssade i alumiumlist


Då jag nu bättre vet vad som är möjligt att odla i våran snigelbesökta trädgård har jag lagat färdigt pinnar med namn för nästa år. Lagade även en hel del åt min mor.

Påbörjade projektet med att köpa två väldigt långa alumiumlister. De råkade vara på rea i Hongkong Tavaratalot. Därefter tog jag stansbokstäverna jag köpt från Clas Ohlson och hackade in dem med hjälp av en klubba. Hade säkert fått dem jämnare om jag satt styrlinjer med hjälp av tejp. Jag gillar dock det att de inte är så perfekta. Då skulle enstaka misstag störa mera än om allt är lite sådär ungefär. Vårt "vackra" plastgolv i källaren fungerar än så länge som perfekt pysselunderlag. Då det skall rivas under vintern gör det inget om det förstörs.


Därefter hjälpte min man med kapandet. Han har haft laikkan (vinkelslipen) i flitig användning på sista tiden, så han fick åta sig projektet medan jag vaktade barnen. En vanlig järnsåg skulle fungera lika bra, men det hade tagit längre tid. Därefter slipade jag bitarna med vanligt sandpapper.


Nu pryder pinnarna trädgårdslandet. De syns dock inte alltför bra, då det börjar vara lite väl grönt i vår lilla plätt. Tog några bilder i mörknet. På våren kommer de dock att vara till stor nytt och definitivt synliga om det börjar lika trögt och sent som i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...