måndag 8 september 2014

Fasaden: Sockeln och gården framskrider

Städningen blev tyvärr gjord efter bilderna, då mörkret slog på



Veckoslutet var ett riktigt lyckat veckoslut med tanke på hur mycket vi fick gjort. Vardagsrumstaket blev färdigt, murar fixades, grusgången på framsidan fixades, en annan sockelstump slipades, en massa ogräs rensades och ett grusområde gjordes på baksidan. Både min man och jag har arbetat en massa och njuter nu av resultatet. Samtidigt fick jag även bearbetat en massa saker som jag funderar på sombäst.


En stump sockel har på baksidan slipats, spacklats och fått färg. Inom kort skall det komma ett tak ovanför. Fixade ett litet grusområden under taket. Tanken är att bland annat förvara gräsklipparen där och eventuellt placera en värmepump under taket.


Började projektet med att placera ut en filterduk och laga stenkanten. Därefter tillade jag grus och mylla. Stenkanten har sina smala ställen, så få se hur mycket jag får rensa. Byter eventuellt till motsvarande stenar som på framgården för att komma lättare undan.


Fixade även lite vidare på grusgången på framsidan. Den har väntat på att sockeln skall vara färdig. Nu när även den stumpen är målad passade jag på att fylla på med grus och jämna marken under filtkanten. Lade även några stenar till för att konstatera att jag ännu skulle behöva två... så irriterande!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...