onsdag 22 oktober 2014

Ny-gammal hobby

Min stund utan barnen


De flesta hobbier jag har sombäst är sådana som får mig att stanna hemma. Något som lite tvingar mig ut behövs för att orka med familjerumban.

Har länge drömt om att ta sånglektioner, då jag lämande dem emellan i tonåren. Då sjöng jag solo för olika sånglärare. Varför man inte förstod att ta vara på den tid man hadde stör mig nu. Hur många onödiga timmar man satt framför tv:n i ungdomen. Så sånglektionerna tog slut och nu har man inte tid för det. Istället har jag gått med i ett band där jag tillsammans med en hop andra solister turas om att sjunga. Ännu har jag inte övat allt för många låtar, men tycker det är otroligt roligt. Allt för vacker låter det knappast då det tar en stund att vänja sig vid att inte höra sin röst tillräckligt, att använda microfon osv. Viktigast just nu är att det är roligt och det är det! Helt super! En gång i veckan får jag sjunga allt vad jag orkar för att ha en chans mot de andra instrumenten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...