söndag 31 januari 2016

DIY: Nytt tyg på stolsitsen

Har försökt ta det lugnt under veckoslutet. Men, då jag inte är så bra på att göra det, hittade jag på ett extemporeprojekt.



Stolen vi slänger kläder på i sovrummet har sett rätt så ofräsch ut. Den har varit en matstol i köket och varit i flitigt bruk. Tuschfläckar och matfläckar som inte lossnat. Men, tanken var ju att släng stolen. Sen blev den bara kvar...

Har redan tidigare klätt över den i grått, så projektet gick ju i ett huj. Ett kort sökande band tygerna, så hittade jag ett vit-svart stadigt bomulls tyg. Tyget är en gardin jag fyndat i en rea-korg. Gillade tyget och kvaliteten.



Skruvade loss sitsen, plockade bort det gamla tyget och stanssade fast det nya. Lätt som en plätt. Hörnen får man lite prova fram vad som blir snyggt. Vek dem åt sidorna med två veck.








En liten filur har flyttat in hos oss. Den stod på stegen och stirrade in. Barnen gjorde miner och försökte skrämma den, men den såg inte det minsta rädd ut. Sen slank den upp i ett litet hål i takkanten och in i mellantaket. Vi har redan fört en bort förra året med bur, då de tyvärr inte är de renligaste gästerna.


Nu skall jag ta en sväng med damsugaren och sedan sätta mig med ett korsord i köket. Vackra tulpaner jag fått till gåva och några nya, antik-svarta ljus (de är mörkare än de ser ut på bild) håller mig sällskap


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...