onsdag 2 december 2009

Julgransbollar i satin

Har gett mig in på att göra julgransbollar. Köpte flörtkulor i olika storlekar och tyg. Tre större i satin att hänga någonstans och några mindre med linne och spets till julgranen. Köpte lite tyg menat för bröllopsklänningar. Skar skåror i flörtkulan med en papperskniv och petade in kanterna av tyget i dem. Är ganska nöjd med resultatet. Upphängningssnöret är ännu temporär tills jag vet vart jag tänkt hänga dem. Sätter kanske även lite band över skårorna, så att de inte liknar badbollar alltför mycket.

Tyget och satinbandet i bakgrunden skall bli min tyglampa ovanför matsalsbordet. Hittade även det i Eurokangas. Nyansen är väldigt nära matbordets bordduks nyans. Väntar med spänning på hur det blir och se ut. Mina järndelar är färdigt böjda, men de är ännu bara halvmålade. Vill ha dem vita, så att de syns möjligast lite mot taket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...