torsdag 10 december 2009

Virkövning

Har inte virkat många gånger i mitt liv och då har det främst varit vanliga fasta maskor. Nu sökte jag fram lite instruktioner på hur man virkar blommor och snöflingor. Blommorna skall till flickans klänning och snöflingorna till julgranen och till fönstret ifall det här med virkande visar sig vara min grej. Här är min andra blomma jag åstadkommit. Den första sprättade jag.

Instruktionerna för blomman hittade jag här. Jag gjorde endast det första varvet för att blomman skulle vara i passlig storlek. Hittade även bra instruktioner på maskorna.

Bandet till klänningen har jag fingervirkat. En teknik min kompis lärt mig. Hon brukade som barn göra nyckelringsprydnader av gamla skosnören. Den virkade jag redan förra veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...