torsdag 10 december 2009

Projektkorgar i ny färg

För att minska på mängden olika träfärger och öka på mängden vitt har jag igen varit i farten med sprejkannan. I turen var mina korgar fyllda med halvfärdiga syprojekt. Tyvärr blev det i misstag glansigt, men det stör inte så mycket att jag ännu gjort något åt saken. I framtida vit hylla kan det t.o.m. se bättre ut. (Vi skall alltså köpa nya hyllor bara vi hittat en bostad i passande pris. Vi är tvugna att flytta från vår hyresbostad före kommande höst.) Korgarna passar nu bättre ihop med ljuskorgen som är överst på samma hylla.


Korgarna har jag köpt från Ikea för ca ett år sedan. Sökte då korgar för våra sängbord, min man snickrat. Bäst passade en av korgarna i ett sätt på tre. Typiskt nog, var det billigare att köpa alla tre från Ikea än att köpa en korg från någon annan butik. Målade då korgarna utan grundfärg med ett lager vitt. Syns kanske dåligt på bilden, men resultatet blev en lite genomskinlig nyans, där ursprungliga färgen kommer igenom. Korgarna för vardagsrummet målade jag först med grundfärg och sedan med en täckande vit färg.


Sängborden är byggda i björk, så som sängen. De är oljade med vit olja. Sängen är ännu inte behandlad, och kommer troligtvis att få sin färg, nästa gång vi reser för en längre tid, så att vi inte behöver sova i oljelukten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...