torsdag 28 oktober 2010

Fin överraskning

Tidigare i veckan var min man flitig och fick en till hylla på plats i arbetsrummet, så att ena väggen är täckt med hyllor. Ser genast prydligare ut. Han fick ta loss en golvlist och lirka in en av hyllstegen bakom batteriets termostat. För övrigt hade jag tänkt att arbetsrummet skulle få duga som sådant, även om det hade varit snyggare att göra hyllorna t.ex. svarta eller vita. Tycker fortfarande inte om våra tallfärgade Lundia hyllors utseende även om de är väldigt praktiska. Att laga om dem skulle dock vara ett så enormt projekt att jag inte vågat förslå det på allvar.



I morse överraskade min man mig med att ha påbörjat omlagandet av hyllorna. Han hade hittat Ebenholts färgat wax i K-Rauta och redan vaxat två av glasskåpen han byggt till hyllorna och även en högtalare han byggt för något år sedan. Ser så fram emot slutresultatet, medveten om att det kommer att ta en tid. På bilden är ännu skyddspappren på plats, så de orrange tejpen kommer bort ;)



Han hade även hittat en passlig lampa till arbetsrummet. Jo, ni ser riktigt rätt, en hink. Vår arbetsbordslampa är lite industrill aktig design. Den är i borstad stål. Vi hade alltså funderat på att skaffa något i matchande stil. Han hade gått runt i butiker och förfasat sett på priserna. Lösningen blev att laga sjävlv. Som ni kanske gissar kommer jag inte att kunna hålla tassarna borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...