söndag 31 oktober 2010

Söta ting

Läste en tidning för kanske en och en halv månad sen då jag väntade på att min tandläkare skulle bli färdig med sin patient. I tidningen sa en inredningsarkitekt att man endast skall ha saker i sin bostad man tycker är vackra. Allt annat är det ingen idé att ha. Tyckte rådet var bra, så jag har gått igenom pynt och annat för att minska på onödig stuff.

Har även flyttat samma princip till klädskåpet. Försöker föra till Uffen allt som jag inte tycker om, men sparar för att jag inte ids slänga kläder som är i gott skick. Onödigt dock att ha dem hängande i skåpet. Försöker även vara mera kritisk då jag köper kläder. Inte köpa det för att det är billigt och kan vara bra att ha, utan först ha behovet och sen hitta något nätt som uppfyller det. Har hittat det jag tycker om både på loppis och i klädbutiker. Nätt behöver inte vara dyrt, men försöker se till att kvaliteten är bra. Hittade bland annat ett par härligt varma tröjor från H&M (bilderna från H&Ms sida). Kvaliteten var överraskande bra. Tycker bra om speciella knappar, annorlunda kragar och flätor på tröjor. Med speciella knappar menar jag typ duffelknappar. En vanlig tröja kunde man få lite mera extra med att byta knapparna.




Åt tösen köpte jag även lite nya tossor från Tohvelisankari. Tossor behöver hon, så varför inte köpa nätta sådana när man en gång köper dem. Har annars försökt hålla mig till att köpa möjligast mycket könsneutralt, men här ville jag satsa. Är inte spetstossorna söta.



Så en säck med kläder och mycket mer for till Uff. Tänker dock inte ersätta det med en hel säck till, utan med några välvalda plagg som fyller det behovet jag verkligen har.

Sådär på tal om söta ting, måst jag ännu visa något jag tyckte väldigt bra om. MIna kollegor bjuder alltid på gott när det har födelsedag, rest utomlands och t.o.m. ibland då de har namnsdag. Då de är 100 stycken har vi godis så det räcker. Här var dock ett par speciellt söta och finurliga. Små pandagodis. Innehållet var inget speciellt utseendesmässigt, edast två vita kulor. Paketet är dock skickligt gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...