söndag 3 oktober 2010

Lite nytt till hemmet och mig

Då min kära dotter har varit förkyld hela början på hösten, har jag hunnit vara hemma och fixa på hemmet. Har bland skaffat ett temporärt Ikea Lack bord till vardagsrummets och på så sätt fått vårt gamla Lundia lådsystem flyttat till tamburen. Lådsystemet har alltså fungerat som soffbord sen vi flyttat. Min man har målat halva lådsystemet. Lådorna borde ännu målas, men det får bli senare på hösten. Hann under förra veckoslutet sy en dyna att ha på den, så att det är bekvämt att sitta på den medan man byter skor. Sydde den i samma tyg som panelgardinerna i vardagsrummet.



Då min dotter föddes började alla högklackade skor, som var opraktiska att gå i och alla snörskor, som tog länge att sätta på försvinna från min skohylla. Orsaken var att jag inte hade tålamod att knyta skor medan ungen skrek och att jag knappt gjorde annat än sprang på promenader eller satt hemma. Nu när jobbet börjat och det är dags att känna sig lite upplagad igen, köpte jag ett par nya skor med min första lön. Är rätt nöjd, då de var passligt prissatta, läder och går med både kjol och byxa.



Förutom tamburen har jag även sytt en dyna till vardagsrummet. En enkel grå linnedyna, som passar bra ihop med min 3D-dyna.



Relaterade länkar:


Min 3D dyna (12.08.2010)
Min 3D dyna har väntat på mitt arbetsbord i en par månader på att strykas. Då jag använde en skräddarkrita då jag sydde in mönstren, var jag tvungen att sätta dynan i tvätt...


Nya panelgardiner (14.07.2010)
Har aldrig sytt panelgardiner tidigare, men när jag för säkert ett halvt år sedan såg det här tyget i Ikea, visste jag att jag ville ha sådana i mitt framtida hem...


3D möster för soffdyna (22.03.2010)
Tänkte sy två dynor till soffan i vardagsrummet. En i ljusgrått och en i mörkare grått linnetyg. Har gjort testlappar med variatoner. Tror jag väljer det sista alternativet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...