söndag 24 oktober 2010

Tråkiga projektens tid

Tyvärr är man väl ibland tvungen att åta sig även de tråkiga projekten. Har bland annat förkortat en duschgardin, sytt fyra lakan åt tösen, sorterat om i mina tyger (det här var roligare än jag tänker medge) och försökt hålla huset så där ungefär i skick. Tiden har blivit en hel del mera begränsad då jobbet börjat i september. Tyngst har det då varit då lillflickan varit sjuk nästan hela tiden. Det är väl bara att acceptera, då flickan har blivit ett dagisbarn. Försöker dock även orka med mina projekt, för att ha något eget att se fram emot då dagarna känns tunga.




Framför mig har jag en hel hög med planerade projekt. Vill helst inte köpa mera material före jag gör plats med att använda det nya. Visst har jag även roligare projekt som väntar, så som tyg och vadd för att klä över en fåtölj. Försöker dock nu satsa på de midre roliga, för annars blir det aldrig av. Sånt som byxor som borde förkortas, skjortor vars ärmar krympt i tävtt och skall göras kortärmade. Till nästa tror jag dock jag skall åta mig något lite roligare, nämligen ett nytt sett med påslakan åt tösen. Min mamma har sparat mina barndomsgardiner. Tygert borde just räcka till ett påslakan och ett litet dynvar. Tyget har redan testkörts som lakantyg, då jag inte hade hunnit sy ett par nya till barnsängen. Lakanen sydde jag förra veckan. Kan förresten varmt rekommendera att använda lakantyg som bordduk på bröllopet. Det har räckt med lakantyg för pinnsäng åt både lilltösen och min gudson. De såg fina ut som borddukar och fungerar därefter precis lika bra som lakan, då man klipper runt diverse rödvinsfläckar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...