onsdag 17 november 2010

Billig uppdatering av kök

Vårt kök börjar så småningom vara färdigt. Då vi flyttat in i bostaden köpte min man använda köksdörrar från Huuto.net för 26 euro. Dörrarna fick vi jätte billigt, även om de var i perfekt skick och snygga. Alla dörrarna satt inte perfekt, så min man förminska en del av dem. I järnaffären fick han ny färg till dörrarna på basen av de gamlas nyans. Nu i början av månaden målade min mans bror dörrarna. Han har all utrustning som behövs och har en del erfarenhet, så min man lät hellre honom göra arbetet för en bättre finnish. I början av veckan pusslade min man ihop dörrarna och lådfronterna. Ännu några skåp saknas, men helheten börjar redan se väldigt fin ut. De som saknas är på andra sidan kylen, så det stör inte att de ännu är annorlunda. De sista dörrarna skaffar vi troligtvis från Ikea, då de har motsvarande serie.





Själva remonten har varit superbillig, men krävde förstås arbete av både min man och hans bror. Laminaten kosta 10,90 euro/kvadrat. Bänkarnas träskivor är av en del som kosta 99 euro i Bauhaus. Kaklen kostade inte mycket, då de var enkla och vita. Skulle de kanske ha varit 16 euro/kvadrat. Skåpen blev 26 euro exclusive målfärgen, vars pris jag inte vet. Ifall vi köper dörrar från Ikea blir det 100 euro till. Mycket bra kan man även göra för lite pengar.

Relaterade länkar:


Nya köksdörrar (22.06.2010)
Min man hitta för 26 euro ett helt sett med snygga köksdörrar på huuto.net. Ingen annan hade erbjudit någit för dem. Troligtvis för att bilderna var urusla...


En tid sen senast (18.05.2010)
Det blev en liten bloggpaus, då vi fick vänta i tre veckor på att få internet och jag dessutom gjort sista delen av mina...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...