tisdag 9 november 2010

Haklappsfabrik

Ändrade lite på mitt första haklappsförsök och fabrikerade nu en hel del exemplar av den nya modellen. Lämnade bort fickan och gjorde haklappen lite vidare. Prövade även att laga två stycken med PUL på baksidan. För övrigt är haklappen av dubbelsidig flanell. Min lilla en persons fabrik åstadkom en grön-vit prickig, två ljusröda med pink PUL på insidan och en haklapp med figurer på. Nu skall jag pröva dem en tid, och ifall de visar sig fungera bra kunde jag sätta ut mönstret på dem här på bloggen.



Försökte även ta en bild med haklappen i bruk, men min lilla modell var inte riktigt av samma åsikt. Hon sprang genast iväg och började bädda in dockan i den nya haklappen.



Relaterade länkar:


Snabbsydd haklapp (29.06.2010)
Det är svårt att hitta den perfekta haklappen i butiken. De i plast är ofta för hårda och trycker på halsen. De i tyg är för små och täcker inte tillräckligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...