torsdag 18 november 2010

Halvfärdigt arbetsrum

Vi hade ett effektivt veckoslut. Nu har jag fått målfärgen på väggen och min man hälften av hyllorna vaxade. Man börjar få en ganska bra idé av hur slutresultatet kommer att se ut. Hyllplanen saknar ännu färg, men de lagar min man senare bara vi fått resten av rummet i mera brukbart skick. Färgkombinationen av hyllorna och väggen är kanske inte helt perfekt, men jag tycker om den.



Nu syns inte heller min mans kablar och elapparater så bra, då de även är mörka. Det blev en lite lugnare helhet, där apparaterna smälter in i bakgrunden.




Tycker metallfärgen från zinkhinken och lampan i rostfrittstål passar bra ihop med det mörka. Tänker skaffa lite mera föremål i zink och kanske laga något själv. Kunde t.ex. laga blomkrukor eller penställningar av konservburkar. Får se... Högtalarna min man byggt i tall passar även bra in, då de fick samma vax på sig.




Själva väggen blev väldigt mörk, men med lite ljusare föremål i hyllan blir det fint. Tycker om kontrasten mellan väggen och det naturvita i mapparna och korgarna. Tror jag skall måla om mera av våra mappar och kanske även laga om dem med något passande papper.




En vit hög papperslampa kommer bredvid hyllan, så det mjukar även upp utseendet. Funderar på att köpa en i den här stilen från Ikea eller Bauhaus. Den skulle dock gärna få vara naturvit, för att passa ihop med föremålen i hyllan och för att utseendet inte skall bli för hårt.



Överväger även att köpa en lampa i rostfritt stål till taket. Ikea skulle ha en som skulle passa bra ihop med bordslampan. Det skulle dock betyda att överge projektet att laga lampan själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...