tisdag 22 mars 2011

Serveringsfat i tre våningar

Äntligen färdig. Så känns det nuförtiden med alla projekt. Planerna har funnits i huvudet ända sedan hösten men materialsökandet har gått långsamt. Flitigt har vi sprungit på loppis med en kompis för att hitta det jag ville ha, men så slutade det ändå med att jag sökte allt från närmaste butik. Ibland får man göra kompromisser för att överhuvudtaget få någonting färdigt.

Tallrikarna jag köpt borrade jag och min man turvis under veckoslutet. Idag kapande min man av järndelarna med en "räikkä" (vad i all världen kan det heta på svenska), så att jag fick ihopskruvat allting. Dessutom lurade jag min man med till järnaffären för att hitta knoppen som kom högst upp på helheten. Nu är den tillräckligt fin för att användas på 2-års kalaset. Då jag sedan igen tar den i delar tror jag jag förbättrar på kapningarna med att använda en rörkapare för att få helheten jämnare. Nu är kapningarna lite sneda, så helheten är lite sned. Fast det märker knappast någon annan än jag.





Lustigt är att den nedersta tallriken ser mindre ut än den mittersta då man förväntar sig att de ska bli mindre uppåt. De två nedersta är samma storlek, då jag inte hittade någon tredje storleks tallrik. Börjar det här störa kan jag alltid ersätta den mittersta med en vanlig vit tallrik i samma form.

Relaterade länkar:


Tallrikar (19.03.2011)
Då jag började prenumerera på tidningen Ihana, föll jag genast för en serveringsställning med tre tallrikar gjord av Parolan Asemas bloggskrivare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...