onsdag 27 juli 2011

Betongprojekt på lande

Vi tog en dagstur av och an till mina föräldrars hus och passade på att väva ihop lite betong. Sedan förra sommaren har jag drömt om trampstenar vid porten, då gräset inte riktigt vill klara av att man går så mycket där. Köpte en bok om betongprojekt då vi besökte Sverige, men har inte haft möjlighet att väva ihop något före nu. På vintern gick det inte att göra, då jag väntade på att löven skulle bli fina i buskar och träd. Ursprungliga planen var att använda liljorna som nu blommar på framsidan av huset, men ändrade mig i sista stund. Istället använde jag både murgröna från min mans systers bröllop på ena sidan och vinbärsbuskars blad på andra sidan. Får se vilket blir bättre. Som gjutform använde vi paffrör.






Hann även plocka lite bär. Hade nog funnits en massa mera, men tösen vaknade då jag kom igång, så det fick räcka med tre frysburkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...