tisdag 5 juli 2011

PUL-projekt

Har en hel del små bitar pul över av diverse blöjprojekt. Då min tös snabbt lärt sig att pappersblöjorna är supertråkiga då tejpen inte håller efter en stund har hon envist klätt av och på samma rosa blöja jag sytt åt dockan. Passade nu på att sy en till, så hon kan byta mellan dem.



Madrassen dockan ligger på är förresten något jag sytt åt min hund för flera år sedan. Den hittade sin väg hem igen efter att jag glömt den på lande. Ska försöka tvätta upp den, då den skulle vara perfekt åt lillen. Det behövs lite flera madrasser, då vi har två våningar.

Det andra PUL-projektet blev en liten påse åt hundens spade. Har alltid med hundens spade under vagnen för att kunna plocka upp efter den. Man vill ju dock inte sätta ihop den med allt annat som man vill ha under vagnen, så en påse som skydd blir bra. Dessutom en som går att tvätta regelbundet.



Har sytt flera PUL-påsar för att transportera smutsiga barnkläder och tygblöjor. De är praktiska och bra och behövs i olika storlekar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...