lördag 30 juli 2011

Stämpelmani

Jag besökte Sinelli under veckan med min man och de hade 50 % rabatt på en del saker. Det enda jag fastnade vid var stämplen. Har inte många stämpel hemma från tidigare, då jag egentligen inte har bruk för dem. Ändå är de fascinerande. Tycker speciellt bra om de lite gammaldags stämplen av fotografier. Köpte ett par olika, ett väldigt enkelt ett med tanken att ordna kräftskiva så snabbt vi orkar och en i just den stilen jag gillar bäst. I bakgrunden syns förresten vårt vardagsrumsbord omlagat av lilltösen.



Mest stör mig i stämpel det att de sällan är riktigt det man vill ha utan bara ditåt. Såg tillexempel ett jätte sött stämpel på två barn som stod hand i hand, men så stod det i övre kanten sisters. Då vi troligtvis har en pojke på kommande passar det här alltså inte. På kvällen då jag inte fick sömn började jag alltså surffa på hur man skulle kunna laga stämpel själv. Hittade en massa artiklar och videon om hur man formar gummi till stämpel, men det var inte före jag snubblade över den här videon som jag blev superintresserad. Nu är jag helt såld och tänker beställa en sådan förpackning bara lillen är i världen. Tänk att kunna laga stämpel av egna foton. Lekte genast lite med fotoshop nästa dag för att experimentera och se hurudana stämplen kunde vara. Använde gamla bilder för det, men tänkte genast på kommande dop och annat där man kunde laga ett eget stämpel för inbjudningskorten. Vill ha, vill ha, vill ha...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...