tisdag 5 juli 2011

Kjol i två storlekar

Då min tös varit så stormförtjust i kjolen jag sytt åt henne, gjorde jag en till. Lär bli lättare att tvätta den emellan, då hon helst även sover i den. Gjorde samtidigt en åt dockan. En barndomsdröm jag haft att kunna sy matchande plagg åt min tös och hennes docka.



Fick samtidigt äntligen prövat min symaskin. Raka sömmarna blev nu bra, men knapphålsfunktionen krånglade lite. Blev dock sist och slutligen helt ok, även om sömmarna är lite vindiga. Hade i början av projektet inställt maskinen på kaninhastighet, men fick nog flytta den mera mot sköldpaddan för att inte få helt vindiga sömmar. Är inte riktigt van vid en så snabb maskin.

2 kommentarer:

  1. Hah! Jag har precis samma tyg hemma i lådan och vet inte vad jag ska göra av det! Tror inte mina killar riktigt gillar en blommig kjol :)

    SvaraRadera
  2. Jag har även gjort en solhatt av tyget. Resten sparar ja till möjliga lapptäcken. Skåpet svämmar över, men kan inte slänga tyger.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...