lördag 26 maj 2012

Hoppas på regn

Har två bra orsaker att hoppas på regn. Största orsaken är nog min allergi. Börjar vara trött på att nysa, snyta mig och vara täppt. Den andra orsaken är allt jag odlat. Vi har planterat morötter, sallad, persilja och dill på odlingsplätten. Hemma på gården har vi sallad, persilja och dill som hoppas på regn. Största jobbet med odlingsplätten är att ta sig till den med barnen och vattna medan man håller barnen nöjda. Regn minst två gånger i veckan, helst på natten är alltså önskvärt.

Förutom på marken har jag även fyllt min växtvitring min man byggde åt mig förra året. Hyllorna var ännu oexisterande, så min man fick sätta något temporärt tills vi far till någon byggbutik och handlar. Har fyllt vinlådorna med en stor busktomat, så får växa ensam på vänstra sidan i växtvitrinen. På andra sidan finns två lådor med örter: basilika, timjam, rosmarin, gräslök och lite rucola. Dessutom har jag körsbärstomater och paprika i gult och rött på kommande.








Vill inte ha blommor på bakgården, då det finns en hel del getingar. Något borde jag plantera i min stora kruka. Kanske hallon, då jag har jordgubbar i den andra. På framsidan har jag lite blommor, för där stör getingarna ingen. Hellre lockar jag dem dit. Blommorna och de nya örterna köpte jag från Taimia. Köpte en emailjkanna från Ikea att vattna blommorna inne och ute med.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...