fredag 4 maj 2012

Handstickad klänning

Fick min klänning färdigt stickat. Visst syns det att den är handstickad, men är ändå nöjd för det är första gången jag stickat något så stort. Har stickat det av ett garn som är en blandning av bommull och linne, så den passar bra för den här årstiden, speciellt som det är ganska kallt på vårt kontor. Flera lager ylle kunde stundvis behövas. Mönstret tog jag från Novitas sidor, men följde det egentligen inte alls annat än för mönstret på framsidan. Hade jag följt instruktionerna skulle det ha blivit ett tält. Formade den enligt min kropp med att prova den med ungefär 20 cm mellanrum och sprätta en hel del gånger.
Använde klänningen på jobbet idag, och den höll riktigt bra. Ingen kommenterade den, så det kan alltså inte synas allt för bra att den är hemgjord. Eller så är alla snälla, eller ointresserade :) Oberoende höll den riktigt bra, så jag är ganska stolt över mig själv.

Relaterade länkar:


"Stickförening" (16.02.2012)
Har knappt hunnit göra något hemma, då jag rusat runt alla dagarna på olika program. Brukar oftast ha en dag hemma för att städa och fixa eventuella projekt, men den här veckan blev det inte bara så....

2 kommentarer:

  1. Fin blev den :) Du har all orsak att vara stolt!

    SvaraRadera
  2. Tack :) Jo, det har jag nog. Får se om det blir den enda. Sku ha mönster på en annan klänning, men måst först sticka mina stickmaskinpojekt

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...