torsdag 3 maj 2012

Sex svarta och en vit

Då vi bytte skåp med min man sorterade jag alla mina klädesplagg enligt färgordning och typ. Det blev svart, svart, svart, mörkbrunt, mörkblått, svart... ja ni kanske gissar hur det fortsätter. Alla mina klänningar var dystra och egentligen inte alls enligt min färgskala för att passa en blond med ljus hud. Räknade att jag har sex svarta klänningar som egentligen alla ser ganska lika ut. Dags för att sätta stopp på det alltså. Har försökt låta bli att titta på alla mörka plagg och se på ljusa plagg i beigt, naturvitt, ljusbrunt, rosa, hudfärgat osv. Inte att allt för stort urval alltså. Har löst problement med att köpa garn i lämplig färg, men har även hittat en klänning i Lindex som fyller kraven. Hade på den 1. maj, så bilderna är tagna då. Klänningen passade ganska bra ihop med min teknologmössa, då den också blivit ganska naturvit.
Så nu har jag klänningar i svart och vitt, så vad sätter man på sig på bröllop? Knappast någon av dem färgerna och inte heller något stickat. Nästa bröllop är i början av juni, så har ännu lite tid att fundera. Till förra bröllopet lånade jag en jätte fin klänning av en kompis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...