onsdag 16 maj 2012

Sommarkjol och spetsväst

Minns från min barndom hur min mamma älskade spets, vilket naturligtvis betydde att jag hatade det. Nu har jag det överallt. Så går det väl. Plötsligt gillar man samma som sin mor.

Den här spetskjolen har jag köpt före barnen och är glad över att jag ryms in i den igen. Mitt bantningsprojekt börjar vara slutfört. Har kommit ner till önskad vikt. Ändå är jag inte riktigt nöjd. Typiskt. Delvis beror det på att motsvarande vikt, utan muskler inte är samma mått. Främst beror det dock på att min mage ser ut som om jag fött två barn. Så ska det ju nog vara, men skulle gärna ändå få en lite fastare midja och ja även en fastare bak. Hittar bara inte samma motivation nu när jag ryms in i de flesta plaggen. Går jag mera ner i vikt, blir de kanske för stora.




Så varifrån hittar man motivation. Björkallergin hjälper inte alls. Sommarcyklandet som brukar vara min favorit grej lyckas inte ännu. Springa och andas in pollen är inget alternativ. Jumppa är det svårt att hinna på. Var på zumba idag, men har inte haft möjlighet före det att gå på flera veckor. Så vad hittar man på då. En massa ursäkter och dåliga lösningar. Suck. Kanske jag måst gå på bikinishopping. Det brukar höja på motivationen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...