onsdag 30 maj 2012

Korerat av tösen

Då tösens gamla korvdyna blev kapad av mig till ammningsdyna har hon sedan dess fått ha ett av mina vintertäcken på rulle som ersättare för att hindra henne från att rulla ner från sängen. Då ammandet tog slut, ärvde lillpojken korvdynans innehåll och jag påbörjade syendet av en ny korvdyna åt tösen. Det var ca fem månader sedan dess. Nu äntligen blev korvdynan färdig. Själva syendet tog inte länge, men broderandet tog sin tid.

För ett halft år sedan gav jag tyget och en tygkrita i tösens hand och lät henne korera (dekorera) vad hon ville. Efter det har jag försökt brodera resultatet. Det tog en stund då kritsträcket hade blivit lite svagt och det var svårt att se var linjerna gick.





Vi gjorde ett extempore beslut igår. Tösen och gossen skall få ett eget rum, så vi skall flytta ut från sovrummet in i arbetsrummet. Vi söker fortfarande större och hittade igen igår ett potentiellt hus. Då vi ändå redan har en trea var det nog dags att tösen får eget och våra symaskiner och datorer får placeras på mindre bord.

Barnrummet har jag tänkt inreda i beiget, gammalrosa och aqua. Helst hade jag haft grått istället för beiget, men då rummet redan är målat, kan det inte hjälpas. Funderade även på limegrönt istället för aqua, men tror det blir lättare att hitta inredning såhär och så passar aqua bättre med grått ifall jag ändrar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...