onsdag 18 februari 2015

Semestern påbörjad

Semestern började så härligt med dop och kaffeträffar. Vi hann även en sväng med barnen på fastlagen på en familje-happening i närbutiken.



Men, som sig bör på semestern blir alltid någon sjuk har jag märkt. Sån tur inte något allt för häftigt, men tillräckligt för att hålla oss inne åtminstone idag. Plötsligt kom det och snabbt for det förbi, så vi får väl se om någon annan blir sjuk. Håller tummarna uppe att inte, för att hinna lite njuta av slutet av veckan.

Närbutiken har sedan den renoverades ordnat ett antal familjegrejer vilket gör mig otroligt glad. De gör tyvärr dock inte allt för bra reklam om dem, så får hålla öronen och ögonen öppna för att se nästa. Redan två gånger har tösen fått rida gratis där. Den här gången var det även ansiktsmålning, innebandy och luftkuddar som gällde. Dessutom fanns det en musik-show, men den lämnade vi emellan. Hoppeligen ordnar de även sådant i fortsättningen.


Idag har jag städat hela källaren från pik-damm medan svärmor lekte med barnen. Så skönt att ha det gjort även om det inom kort säkert ser lika ut. Min man har rivit mycket i nedre våningen, så vi fick flytta ut tvättmaskinen i hobbyrummet. Där står den nästan mitt på golvet. Lite knepigt att byka på byggområde, men kan inte hjälpas. Åtminstone är det lite ljusare, så jag ser vad jag sätter in i maskinen. Här om dagen tvättade jag i misstag tösens simglasögon. En massa annat har även hittat in i maskinen då belysningen varit hopplös. Ser sååå fram emot att få ett fugnerade bykutrymme. 

Sombäst bykar jag allt annat än det som jag borde. Köpte lite tyger för att sy maskeradkläder åt barnen. Då vi ändå sitter fast inne kan jag lika väl göra något inneprojekt. Inom de närmaste månaderna blir det en hel del barnkalas, så maskeradkläder kommer att behövas. Gossen skall få en stegosaurus-dräkt och tösen en Frozen Elsa -klänning. Ser speciellt fram emot att sy dinosaurie dräkten, för den är lätt att göra flera av med lite variation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...