söndag 1 februari 2015

Sista pusselbiten i köket

Äntligen kan man väl kalla vårt kök så gott som färdigt. Visst saknas sockeln och sånt, men nu är äntligen alla skåp på plats. Idag satt min man fast skivan på diskmaskinen. Ändrar helt massor på köket. Den var så mörk utan skiva. Diskmaskinen är även lättare att använda nu då luckan vill hållas öppen och nästan flyger upp med hjälp av skivans vikt. Maskinen var helt klart inte gjord att vara utan skiva. Bredvid maskinen snickrade min man ihop en liten hylla. Den skall jag har skärbräden och mera kokböcker i.



Har suttit en hel del i mitt kök de senaste dagarna. Har tömt skåpen på allt jag inte gillar och fört det till loppis. Imorgon skall jag gå se om det försvunnit. Annars bör jag sänka priserna. Har njutit av att ha ett kök fyllt med sådan jag gillar och inget annat :) Så ska det väl vara i ett hem. Varför fyller man det med en massa man inte vill ha eller är osäker på?

Sedan julen fick jag vanan att tända lite ljus på bordet. Något som gör mig lugn. Men då adventsljusstaken flög ut, blev det tomt på bordet. Provade ljus vi hade hemma men var inte nöjd. Nu har ljusen jag visade i ett tidigare inlägg stått mitt på bordet och användts flitigt. De svarta stjärnorna jag målade till julen har jag klippt upphängningssnören från. Nu ligger de bredvid ljusstakarna. En passlig dekoration i ett kök. Enkel och lätt att flytta åt sidan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...