söndag 8 februari 2015

Snoddaskaka och tulpaner

Visst är det härligt när solen lite börjar titta fram. Med all vita snö kändes det soligt i köket fast det sken på andra sidan huset. Ser så fram emot våren och att få sätta fingarna i myllan.


Sista tiden har varit något häktisk, så det har inte blivit så mycket hobby eller blogg. Senaste tre veckor har det varit en hel del kalas på jobbet, vilket för mig är välkommen omväxling. Dessutom har jag sysselsatt mig med att tömma huset på sådant jag inte behöver. Hade en vecka loppis och fick bort en del jag inte använder och blev ungefär hundra euro på pluss. Inte helt illa...

Nu lockar det dock att varva lite ner och hinna med annat. Solen fick mig att vakna tidigare idag än jag brukar på veckoslut, så passade på att börja morgonen med en långsam joggingrunda längs med hala parkvägar. Gick oväntat bra även om vi var ute på stan med gubben igår. En tumiskväll med tapas-meny och bowling.En kompis anmälde mig på natten till halvmaraton, så det gäller att öva lite mera om knäna skall hålla.

Idag har det varit födelsedagskalas hos oss. Bakade lite bröd, värmde batong och vävde ihop en par olika sallader. Ostbricka är aldrig fel. Är ännu väldigt nöjd med mina Heirol-fat, som kom väl i bruk för ostarna och kakan.



Till efterrätt önskade gubben snoddas. Ville dock bjuda på kaka, så det fick bli snoddas-kaka. Blev fuktig och god fast den var ganska hög. Till och med gossen (som inte gillar choklad) tyckte kakan var god. Härligt att ordna kalas i köket. Tänkt att man kan gilla det så. Hemifrån har jag lärt mig att köket är hemmets hjärta. Så är det nog även hemma hos oss <3


Barnen såg till att hela familjen hade plats vid bordet. Lite trångt tänkte det ju bli, men tur nog dög det med pallar åt de minsta. Vi får nog skaffa lite mera köksstolar, då familjens storlek blivit så stor :P Tösen hade på sig små clips-örhängen jag hittade åt henne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...