söndag 27 december 2015

DIY: Pappersstjärna i av snöre

Hoppas ni haft en fin jul!


Har själv haft en riktigt fin jul med många nära och kära. Här håller husfixandet på igen i full rulle, som alltid då vi båda har semester samtidigt. Julen finns dock med i doften och ljuset i vardagsrummet. Bastun, sovrummet och köket har fått lite fix. Sovrummet är sombäst ett totalt kaos, då jag var tvungen att tömma ut hela klädskåpet på sängen för ett fixprojekt. Just nu är allt lite på häft, så vidar upp det senare.


Lite pyssel och synde har jag sån tur även hunnit med :) Här är ett sista pyssel jag gjorde inför jul. Använde samma teknik som med bokstäverna G O D J U L.

Spikade in en spik i varje hörnpunkt i en golvskiva. Drog ett limdoppat papperssnöret ett varv från alla stjärnans yttre punkter för att forma den stora stjärnan, sedan in i mitten för att forma den lilla stjärnan, sedan fortsatt jag varvet runt igen. På så sätt blev det stora stjärnan med dubbeltråd. Sen lät jag allt torka och lossade på det efter ett dygn.


Nu ska jag ta itu med sovrummet och sedan försöka få min symaskin att samarbeta igen. Tråkigt då verktyg inte fungerar... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...