söndag 6 december 2015

DIY: Adventsljusstake

Glad självständighet och andra advent!


Här har det varit sjukstuga över veckoslutet. Tösen hade feber på lördagen, så vi har tagit det lugnt. På morgonen tände vi ett andra ljus i vår enkla adventsljusstake gjord av gamla vattenrör. De är utplacera på ett porslinsskärbrede. Tillräckligt tunga för att hållas och stå. Enkelt och lätt att ändra på. Ängeln är en gåva av prästen som döpte vår son. Tösen hade så sett fram emot att få tända ett till.


Idag var vi dock på ett kalas av de fyra som vi var bjudna till. Så synd att tösen var sjuk just det här veckoslutet, men så är det ju alltid när något inte går som planerat. Jag prövade mina gamla klänningar i skåpet och blev glad då jag märkte att jag igen ryms in i en av dem. Har nu gått ner 3 kg då jag knappt äter godis och steker två ägg till morgonmål. Det går långsamt, men så gör jag inte allt för mycket för det... Lite gott unna jag mig dock på kalaset.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...