tisdag 1 december 2015

Sy: Skjorta av klänning

Då jag haft en något häftigare flunssa och hållit mig på sängbottnen har det inte blivit så mycket gjort. Jag är sååå dålig på att inte göra något. Har försökt vila, men visst är det otroligt svårt. Speciellt som allt talar till mig här hemma. Husknutarna ropar på städning och projekten på uppmärksamhet. Har låtit roboten sköta det första och planerat mera av det andra. Ett litet projekt har jag även hållit på med. Ett som inte krävt att jag lyfter stjärten från soffan. Visar det bara jag får det färdigt. Allt för effektiv var jag inte då jag tog mig en tupplur med jämna mellanrum.

Skjortan under hade jag på mig på fredagen på jobbet. En helt basic, rak top. Superlätt att sy. Kunde dock se snyggare ut om den var mera åtsittande, men då skulle den kräva knappar eller motsvarande. Som så fungerar den under en kavaj.


Ursprungligen var det en ful klänning jag hittade på rea. Den hade ingen form och ett fult v-halshål. Klippte ut skjortan ur tyget. Utnyttjade egentligen inte klänningens form alls. Men, tyget blev billigt... Bilderna togs snabbt före jobbet, så tyvärr finns det ingen bild framifrån...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...