fredag 23 januari 2009

Färgfunderingar

Gjorde små färgkort för att underlätta inredande. Här är planen för hur jag skall inreda sovrummet på lande. Älskar svaga gröna och blåa färger. Den ljusröda färgen tänkte jag ha i små detaljer som rosor på tyget och något ljus.



Som lakantyg skulle jag gärna hitta något i stil med detta. Laura Ashley hade i alla fall något i den här stilen.



Sovrummet har jag redan börjat inreda i färgerna under, men lagade ett kort för att underlätta sökande av rätta färgerna till sovrummsdynorna och bebins lakan.
Färgerna är lite starkare på kortet än vad de är i sovrummet.





Vardagsrummet är ännu ganksa färggrannt. Tidigare var rummet främst brun-beige-turkost, men nu har jag även runt matbordet fått inslag av grått i två olika nyanser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...