tisdag 27 januari 2009

Nallar åt lillen

Bestämde mig för att inreda åt lillen med nalletema. Tavlorna jag gjort tidigare gav inspirationen och så är jag så förtjust i allt mjukt och sött.

Började under veckoslutet sy på kantmadrasser för pinnsängen, så att lillen inte stöter sig. Här är bilden av ett lite halvfärdigt hörn, men som ger idén om vad jag är ute efter.



Tycker om kontrasterna kantbanden ger och så passar det ju ganska bra in i resten av inredningen. Tänkte kanske laga en filt eller ett överkast på pinnsängen som jag sedan applicerar två olika nyansers nallar på, så att det passar in.

Ovanför pinnsängen kommer en "mobil" med gammaldags nallar i två nyanser. Shoppade dem idag från vår lokala supermarket. De är nyckelringsnallar, så de borde vara lätta att hänga upp. Skall sy en ring att hänga upp dem på och sen måst jag även fundera ut varifrån den skall hänga.



Köpte även en rosa nalle, men vet inte riktigt var jag skall placera den. Kanske den får hänga från ett hörn eller från hyllan ovanför. Lite färg måst lillen få beundra.



Förutom nallar, så köpte jag en liten mjukiskanin från H&M. Tyckte den var för söt för att lämnas i butiken. Den får säkert sitta inne i sängen eller någonstans runt i lägenheten. Den passar dock bra in i rummets färger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...