lördag 17 januari 2009

Thailändska inslag

Jag älskar att shoppa inredningssaker, så när vi for till Thailand kan ni föreställa er att jag gärna hade hämtat med en massa roligt. Det enda jag sökte efter var en vacker fotoram, men det var det enda jag inte hittade.

Thailands vita sand, speciellt på Phi Phi öärna, kom hem med i påse och är nu placerad i en skål med mamma, pappa och bebielefant. Elefanterna hittade jag i Krabi.



Hittade även fina tabletter och glasunderlag från Krabi. Dem plockar jag fram vid behov.



Som sista kläm till min elefantserie, hittade jag en låda som var perfekt storlek för tepåsar. Den kom med från Chiang Mais nattorg, där hantverkarna hamrade ut små figurer i plåt.





För att piffa upp min soffa, köpte jag två vackra silkesdynor. Får se hur länge de hålls vackra, för även min vovve tycker om dem. Soffan har jag redan varit tvungen att skydda med ett turkost överkast. Dynorna är även de från Chiang Mais nattorg. Där var en hel del billigare än i södern, så hade jag vetat det hade jag hämtat med en hel del mera.



Från Bangkok hittade jag en båt-skål. Den väntar ännu på att hitta en plats, kanske på vår kommande byrå. Skålen har en ställning, som jag lämnar bort ifall den inte passar in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...