fredag 23 januari 2009

Vinterbalkong

Ser fram emot att få laga upp min balkong nästa sommar. Varje sommar hittills har det bott en liten kanin på balkongen som ätit upp allt jag planterat. I år bor kaninen annanstans, så mina krukor får vara ifred. Visst är ju balkongen ganska mysig när den är full med snö, men lite sol och grönska skall nog ändå sitta.

Här är lite bilder tagna av balkongen.







Min mjölkbunk, skall jag fixa ett nytt handtag åt till nästa sommar. Lillkaninen har tuggat bort hälften, så att den blåa fyllningen lyser fram. Min örtkrukor saknar innehåll den här vintern, men skall få örter i sig så snabbt vädret ger efter.

Fick dessutom en lykta av min bror på julafton. Den är jätte fin och passar bra in i stämningen. Tänkte även investera i en fågelbur som jag hänger upp istället för min gamla lykta.



Om någon undrar vad den konstiga lilla figuren i bakgrunden är, så är det något jag skurit ut ur gips. Deltog i en två gånger skulpturkurs, där vi första gången formade lera och andra gången skar ut figurer ur gips lagat i mjölktölkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...