torsdag 8 januari 2009

Fysiojumppa för gravida

Det blev inte en lång natt inatt. Planerade syprojekt och strök tyger halva natten. I morse skulle jag vara tidigt uppe och jumppa på hälsostationen. Skönt skulle det ha varit att sova ett par timmar till. Jumppan var rikitigt informativ, även om många av de sakerna jag fick höra var bekanta. Borde ha varit på jumppan redan vecka 10-12, men bättre sent än aldrig. Har sprungit på gym och annat under graviditeten, men fått lite ont i magen av det. Nu fick jag höra att det är lugnt, och att jag skall forsätta lika. Lite längre pauser kan jag ta vid behov, men annars så behöver jag inte ändra min stil. Lite extra muskelövningsinstruktioner fick jag även med hem.



Min mage börjar kännas ganska stor. Ovan är en bild jag tog i går kväll. På bilden har graviditeten varat 25 veckor och 3 dagar. Får se hur stor jag är i april. Redan nu känns det väldigt trångt i magen. Mår emellanåt illa, då maten inte vill rymmas in. Magen har även börjat föra lustiga läten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...