torsdag 8 januari 2009

Snö, snö och mera snö

Ljuvligt! Äntligen snöar det. Det är länge sedan jag sett det senast. Kom gående hem från en shoppingtripp och blev överraskad av 20 cm snö. Allting var vitt.






Traskade genast hem och sökte hunden. Hon älskar snö. Genast då jag öppnade dörren och hon såg snön började hon skaka av iver. Jag sparkade snö åt henne i en kvart, sen fick jag föra in henne så att hon inte skulle bli allt för tokig. Hon har stackarn dålig rygg, så hon borde inte få leka ute i kylan. Hon var dock så ivrig att all ryggsmärta glömdes för stunden.





Tröjan hon har på sig, stickade jag förra vintern. Behövde den dock inte många gånger. Hoppas den kommer mera i bruk nu. Den skyddar bra mot snö som vill fastna i pälsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...