onsdag 22 september 2010

En snygg lampa

Här får ni se en vägglampa jag blev förtjust i då vi var på Habitare mässan. Egentligen var det det enda jag tyckte var värt att se där. Den är gjord av en metallskiva de skurit ut blommornas kronblads yttre delar och sedan tryckt in dem en aning för att ge en spännande effekt då ljuset är bakom. Tog med en broschyr för att senare kunna beundra deras lampor. Lampan här under heter Muro Princesse. Man hittar den och många andra fina lampor på Designverkkokauppa.coms sidor.



En sådan lampa skulle passa bra på väggen i vår mörka trappa. Där skulle den komma till sitt rätta då de vackra skuggorna skulle synas. Som ni kanske börjat ana har jag fastnat på att laga det jag kan själv. Min man håller på gör en plasmaskärare med sin bror. Den kommer att skära ut vektor grafik i metall, precis som vår plotter gör i tarror. Får se om det blir att köpa en lampa, eller laga en med samma idé själv om plasmaskäraren nångonsin blir färdig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...