torsdag 9 september 2010

Ommålad stol

I vårt vardagsrum står min morfars och mormors gamla stol. De hade den i sin sommarbostad, men då den såldes gav de först stolen åt min mor som sedan gav med den då jag flyttade hemifrån. Först klädde jag över den i rött sen i brunt. Nu väntar den på en ny färg, nämligen grått. Handatgen var ursprunligen björk, men för att passa in i vårt vardagsrum målade jag dem vita. Nu står den och väntar i ursprungsutseende på det nya tyget. Den får tyvärr vänta där ännu en månad, för några projekt går ännu före.



I bakgrunden syns våra nya hyllor, Ikeas Billy. Fick vitrindörrarna på plats, men skåpen väntar ännu på att några hyllor skall upp och sen lite omorganisering av saker. Om en vecka bör de se prydliga ut, det är min dead line för projektet. Vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...