fredag 3 september 2010

Veckans meny

Då jag börjat jobba nu i september känns det som en stor del av min lediga tid går åt att stå i köket. Därför är det väl bäst att försöka göra det så roligt som möjligt. Tog i bruk samma system som jag andvänt för ett år sedan, då jag jobbade. Under veckoslutet plockar jag fram mina kokböcker eller min urklippsbok jag samlat allt spännande i. Jag söker fram fyra recept: ett höns-, kött, fisk- och vegerecept. Ett eller två är bekanta från tidigare och lite snabbare att väva ihop. Resten lite speciellare. På måndagen far jag med en lång shoppinglista till butiken. Tanken är att endast gå till matbutiken då, och inte när man känner sig sugen på något gott. Då jag redan köpt ingredienserna, är jag illa tvungen att väva ihop maträtterna och kan inte välja det säkra och lätta jag skulle ha valt efter en tung arbetsdag.

Veckans meny blev maletköttsås med rödbeta, räk-avocado-körsbärstomatpasta, kål-äppelwok och hönssoppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...