onsdag 1 september 2010

Nya grönväxter

Bauhaus har överraskande bra pris på sina grönväxter. De är i gott skick och ser fina ut. Sortimentet är dock inte så stort, men ofta hittar jag det jag vill ha där. Har shoppat en del från butiken bredvid (Plantagen), men ofta blivit besviken på kvaliteten. De har barit torra eller mått dåligt och hållit vackra en väldigt kort tid. Köpte två grönväxter till hemmet för att pigga upp det lite grann. Lät mina gamla växter dö ut, då vi flyttade för att hitta nya passande växter för den här bostaden. Ville dessutom byta ut de gamla krukorna.

I köket står nu en "Hemmets lycka" (egen översättning från Kodinonni). Min mor hade alltid en i köket, så på något sätt hör det till att ha en sådan. Krukan för den är gammal. Den stod i köket även i förra lägenheten. I den andra har jag planterat mandarinfrön, men misstänker att de inte klarar sig.



Till vardagsrummet skaffade jag ett Penningträd (Rahapuu), i hopp om att det skall överleva ett supersoligt fönster. Försökte fråga råd om vad skulle trivas i soliga fönster. Främst var det kaktusarna som skulle överleva, men ingen skulle må bra. Vi får väl se hur det blir. Den vita krukan köpte jag från Ikea. Tycker väldigt bra om hela serien krukan hör till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...