fredag 3 september 2010

Skafferistädning

Tog äntligen mig själv i nackskarv och städade i skafferiet. En sirapburk hade blivit klottig och orsakat lite fläckar på hyllan. Inte en bra kombination om man har mjöl i papperspåsar. Ingen påse hade ännu tagit skada, men såg framför mig hur det skulle leda till en härlig röra på hyllorna. Nu är allting in sorterat i olika burkar.

Plastburkarna är varken estetiska eller värst praktiska. De ryms bra in i skafferiet och de ser prydliga ut på rad. Omöjliga att märka dock. Hur veta vad som finns inuti. Placerade alla frön och linser i burkarna, då de är lätta att känna igen.




Glasburkar är mer i min smak. De ser vackrare ut och är praktiska för olika innehåll, då man kan skriva på dem med permanent tusch. Byter jag innehåll på burken putsar jag med lämligt tvättmedel, men annars hålls texten kvar. Skapade även lämpliga mjölblandningar i burkarna, där jag bland annat lade ihop vanligt mjöl med fullkorns för att få en smaklig men hälsosam blandning. De flesta burkarna hamnade in i skafferiet, men vill lämna några på bordet. Som pastaälskare hör det väl lite till att ha olika pastasorter nära till hands.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...