torsdag 3 februari 2011

Mother

Har sorterat i mina smycken med tanken att använda lite mera varierande accessoarer. Hur jag än sorterar blir det ändå alltid samma smycken jag tar på mig. Min vita klocka jag hittat i Sverige efter att ha sökt en i Finland länge, min förlovnings- och vigselring som jag sällan lämnar huset utan, min vita emaljerade silverring jag köpt nyligen och mina två favorithalsband. Ena halsbandet, Kalevala korus Vanamo, fick jag som färdigblivningsgåva av kompisarna efter att ha drömt om den en längre tid och ett silversmycke med texten MOTHER som jag hittade på båten och fick till julklapp av min mamma.



Smycket MOTHER har varit mycket i bruk, speciellt efter att jag kort efter det fick veta att jag väntar en lilltvåa, som skall födas i augusti. Att vara mamma har kännas både viktigt och speciellt. Hur man skulle känna för sitt barn kunde man inte ana förrän man fött sin första. Den här gången vet jag vad det som kommer skall betyda för mig, men ändå är det svårt att föreställa sig hur det skall vara att ha två barn. Ser fram emot att veta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...