torsdag 10 november 2011

Härligt!

Vädret har varit helt super de senaste två dagarna. Regnet har bytts ut mot sval, fräsch vinterluft, som får mig hurtig. Av någon oförståelig orsak börjar alltid springintresset i början av vintern, då man behöver långkalsonger och luften blir ett moln av isad fukt. Igår på morgonen då solen sken in genom våra fönster klädde jag på mig sportkläderna och muskeltränade med pojken en timme.

Efter en kort vila för pojken och lunch åt mamma lekte vi en stund och så drog jag springskorna på mig och tog en tur. Ännu klarar jag inte av långa sträckor, då bland annat knäna ännu är lösa av graviditets- och ammningshormoner. Sprang upp alla uppförsbackar jag hittade och traskade raskt emellanåt för att hålla uppe värmen. Tog även en tur in i skogen som omringar berget bredvid oss. Skogsstigen med barnvagn, blev en ganska bra armträning, då jag fick klättra över fallna träd och runda gyttjan med barnvagnen på släp. Nästa tripp tar jag med manducan uppför berget.

Efter joggingrundan traskade jag efter tösen till dagiset. Det tar ca 30 minuter åt ena hållet, så det blir en passlig promenad för mig och vovven.

På kvällen danssade jag med tösen i vardagsrummet, även om det började kännas lite väl tungt i låren. Efter det somnade jag tidigt med barnen, då jag var helt utmattad. Den känslan har jag saknat. Att vara utmattad av träning är något helt annat än att vara utmattad av för lite sömn och skötande av barn. Sov tio timmar med en väckning och var så nöjd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...