lördag 12 november 2011

Höstkrans

Lite sent för höstprojekt kanske, då mätaren emellanåt visar minusgrader och frosten gör allt vitt. Tyvärr är jag lite sent ute med allt, men inte för sent den här gången. Har funderat på att laga en höstkrans många gånger, men aldrig skaffat delarna för det. Nu skaffade jag både flörtkulor och grävde fram järntråden och så var löven redan torra eller bruna. Men, så igår besökte jag mina föräldrar. På deras bakgård var löven ännu jätte fina, så samlade en påse av dem för två olika projekt. Här ser ni första. En liten krans gjord av lönnlöv, järntråd och symaskinsspolar. Flörkulorna var så stora att de blev synliga, så satt in överlops symaskinsspolar mellan löven. Fungerade riktigt bra. Kransen blev dock ganska liten, då jag hade lite för få för en större. Med bara löv blir det inte jämnt och snyggt och spolarna fungerar ganska bra, då de är genomskinliga. Tösen hjälpte duktigt till och lagade ett eget projekt.




Resten av löven har jag satt in mellan en tidning och torka. Tänker använda dem inomhus, så om någon dag kanske jag visar hur det blev. Lite höststämmning före juldekorationerna kommer upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...